سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخست دست به ستم گشاید فردا پشت دست خاید . [نهج البلاغه]
دیده و دل
مهمانی خدا
  • نویسنده : بهار:: 87/6/17:: 6:2 عصر
  • آن کس که از لباس تقوی برهنه شود ،به هیچ بهایی پوشیده نمی شود.                    امام علی (ع)

    مهمانی خدا

    ماه رمضان  ، ماه خداوند ، ماه نزول قران و از شریف ترین ماه های سال است. ماه رمضان نهمین ماه از ماه های قمری و بهترین ماه سال است.

     پیامبر اکرم (ص) می فرما یند: ای بندگان خدا ، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است ، ماهی که نزد خداوند بهترین ماه هاست. روزهایش بهترین روزها ، شب هایش بهترین شب ها و ساعاتش بهترین ساعات است ، در این ماه به مهمانی خدا فرا خوانده شده اید و از جمله اهل کرامت قرار گرفته اید. د ر این ماه نفس های شما تسبیح ، خواب شما عبادت ، عمل هایتان مقبول و دعا هایتان مستجاب است ، پس با نیت درست و دلی پاکیزه ، پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. فرد بد بخت کسی است که از آ مرزش خدا در این ماه عظیم محروم شود، با گرسنگی و تشنگی در این ماه به یاد گرسنگی و تشنگی  قیامت باشید.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    کتاب یا اینترنت؟انتخاب با شماست!
  • نویسنده : بهار:: 87/5/31:: 1:37 صبح
  • نقش مخرب اینترنت در سرکوب خلاقیت ها
    اینترنت جایگزین کتاب!

    این حقیقت دارد که ما به محض آنکه برای خواندن سندی چند صفحه ای و یا یک کتاب مقابل رایانه می نشینیم در یک چند عملکردی ذهنی غوطه ور می شویم و پس از خواندن چند پاراگراف احساس خستگی می کنیم. به این ترتیب روش خود را عوض کرده و بلافاصله خود را آماده مشاهده لینک جدید می کنیم. اینترنت، دقت و توجه کاربران را نابود می کند و موجب می شود که استعدادها هرگز شکوفا نشوند.

      حدود یک سال پیش «تارا برابازون» استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه بریگتون انگلیس استفاه از جستجوگرهای گوگل و ویکی پدیا را به عنوان منابع جستجوی تحقیقات دانشجویان خود ممنوع کرده بود.
    وی در توضیح این مسئله گفته بود، مسئله این است که امروزه بسیاری از دانشجویان، دیگر تمایلی به استفاده از مغز خود ندارند. ما باید ارزش تحقیق و تجربه تحلیل را احیا کنیم.
    در حقیقت، این نوع دغدغه ها، برای جامعه امروزی ما نیز قابل صدق است؛ اینترنت به عنوان تازه ترین دستاورد بشری و آخرین عضو خانواده تکنولوژی، قریب 20 سال است که وارد کشورمان شده و روند استفاده از آن، رشدی انفجارگونه داشته است. به طوری که در سالهای قبل، کامپیوتر و اینترنت، به عنوان ابزاری لوکس، در اختیار قشر خاصی قرار داشت اما با کاهش هزینه استفاده از اینترنت و قیمت رایانه، این ابزارها به اکثر خانه ها نفوذ یافته و امروزه حذف اینترنت و کامپیوتر از زندگی افراد، تقریبا غیرممکن شده است.
    رشد این امر به حدی است که براساس اعلام مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فناوری اطلاعات، از کل 33 میلیون و 510 هزار کاربر اینترنت در خاورمیانه، حدود 18 میلیون نفر را کاربران ایرانی تشکیل می دهند و بر این اساس ایران رتبه اول استفاده از اینترنت را در خاورمیانه از آن خود کرده است.
    براساس اطلاعات سایت آمار جهانی اینترنتی ، ایران،عربستان ،امارات متحده عربی ، و سوریه  جزء 4 کشور اول خاورمیانه در زمینه استفاده از اینترنت هستند.
    بنابراین، ایران بالاترین ضریب نفوذ اینترنت خاورمیانه را دارا بوده و از رشد چشمگیری برخوردار است.
    در حقیقت، در استفاده از اینترنت نیز، همانند سایر ابزارهای تکنولوژی، باید استفاده صحیح و مناسب صورت پذیرد تا گسترش آن در سطح جامعه، دارای آثار مثبت باشد و متاسفانه، با بالا رفتن ضریب نفوذ اینترنت و افزایش آمار کاربران اینترنتی، شاهد کاهش سرانه مطالعه در کشور و همچنین سطحی شدن پژوهش ها و استدلال آنها به منابع اینترنتی می باشیم، به طوری که حتی دانش آموزان برای انجام تحقیقات کلاسی، به جستجوی واژه در جستجوگرهایی نظیر گوگل اکتفا نموده و حاضر به مراجعه به کتابخانه ها و استفاده از منابع چاپی و نوشتاری نیستند.
    بی شک نرخ سرانه مطالعه در ایران، در مقایسه با آمار استفاده از اینترنت در ایران، بسیار پایین بوده و بهانه گرانی کتاب و نیز گرایش روزافزون کاربران ایرانی به جذابیت ها و سرگرمی های اینترنت، به این مسئله دامن زده است. اینجاست که باید دغدغه مان مبنی بر نقش مخرب اینترنت در تخریب استعدادها و جلوگیری از شکوفایی آنها را جدی گرفت.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 91054
    بازدید امروز : 8
    بازدید دیروز : 16
    ............. بایگانی.............
    خیر مقدم
    کتاب یا اینترنت ...

    ........... درباره خودم ..........
    دیده و دل
    بهار
    بار الها ،به دیدگانم آموختم که هر چیز ارزش دیدن ندارد و با دل نجوا کردم که هر چه دیده شد لایق دل بستن نیست.پس یاری ام کن تا فقط انوار الهی ات را نظارگر باشم و بر آنچه تو می پسندی دل بندم. (ببینید و دل مبندید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت)

    .......... لوگوی خودم ........
    دیده و دل
    .......لوگوی دوستان ........






















    ....... لینک دوستان .......
    بتلیجه
    پارسی گو
    دوزخیان زمین
    سری تو سرا
    پوست کلف
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    دو نیمه سیب
    ناصر اعتصامی
    MAKHo0oF gr0ups
    السلطان علی بن موسی الرضا
    کامیارحسینی
    سام دلیری
    گل نیلوفر
    ام المومنین

    سادات علوی
    منصور
    قافله شهدا

    ............آوای آشنا............

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........