سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده ای را که دهان خود را می گشاید و می گوید : «بارالها ! به من روزی بده» ؛ ولی دست از طلبِ روزی می کشد، دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
دیده و دل
شیشه و کراک
  • نویسنده : بهار:: 87/5/1:: 8:23 عصر
  • رقابت نفسگیر شیشه و کراک در شکار جوانان
    کارشناسان با اظهار نگرانى شدید از تغییر جدى الگوى مصرف مواد اعتیادآور در کشور، نسبت به شیوع مصرف کراک و شیشه در میان جوانان هشدار دادند. ماده مخدر و محرک شیشه عوارض بسیارى از جمله  توهم،افسردگى شدید،پرخاشگرى،رفتارهاى ضد اجتماعى،سردرگمى و در نهایت مرگ را براى مصرف کنندگان در پى دارد. 
     شیشه ماده سمى و با قابلیت تبدیل سریع به گازاست که خاصیت ذوب به اشکال مختلف را داشته و به نظر مانند پودر رختشویى یا سوخت فندک است. این مخلوط هیچگاه به یک شکل نیست،اما عمدتا ماده اى سخت با رنگ زرد مثل هیدرو یا ترکیبى سفید رنگ بنام شیشه است. این ماده در آزمایشگاه به شکل صنعتى ساخته مى شود و نیم گرم آن در بازارهاى جهانى حدود 50 دلار ارزش دارد.
    مصرف خالص این ماده باعث حس رعشه قوى در بدن همراه با احساس شدید سرخوشى کاذب بین شش تا 12 ساعت در فرد مى شود.
    این احساس در برخى موارد به وسواس فکرى مثل وسواس نظافت و امثال آن منجر مى شود،اما براى بسیارى دیگر به دیوانگى منتهى مى شود. یکى دیگر از مضرات مهلک مصرف این ماده این است که استفاده کننده را براى ساعات طولانى بیدار نگه مى دارد،چرا که خواب به موقع سبب تنظیم همه امور حیاتى در بدن انسان مى شود.  شیشه از خانواده آمفتامین ها است و اثرات آن به مانند قرص هاى اکستازى است به طورى که باعث افزایش کاذب انرژى،پر فعالیتى،شادابى و بى خوابى مى شود.
    پس از مصرف شیشه ترشح برخى مواد شیمیایى محرک که عامل ایجاد احساس شادى در بدن است،افزایش مى یابد، با مصرف این نوع مواد میزان ترشحات در بدن افزایش مى یابد و ذخایر این ترشحات بیشتر تخلیه مى شود.  به همین خاطر بعد از مدتى که از مصرف این ترکیبات مى گذرد،احساس شادابى نیز از بین مى رود و همین امر دوز مصرفى فرد را بالا مى برد.
    مصرف کنندگان شیشه پس از مدتى دیگر احساس شادابى اولیه را ندارند و به افسردگى و احساس کسالت،خمودگى و بى اشتهایى دچار مى شوند و از حالت عادى خارج مى شوند.  بزرگترین ریسک و مخاطره در استفاده از این ماده خارج کردن فرد از تعقل و اندیشه و سیطره کامل شهوات بر فرد استفاده کننده است که این امر نتایج بسیار خطرناکى براى جوانان و سلامت جامعه در پى دارد. 
    استعمال این ماده ضمن افزایش حرارت بدن،ضربان قلب را تندتر کرده ،تنفس را سریعتر و باعث تسریع در فشار خون مى شود و در ادامه فرد مصرف کننده دچار توهم،افسردگى،اختلالات شخصیتى و اعمال عجیب همراه با خشونت مى شود. 
    تاثیرات و پتانسیل وابستگى به شیشه کاملا شبیه به موارد سوء استفاده از آمفتامین ها است،اما این ماده به مراتب قویتر است و خطرات آن معمولا با افزایش ریسک مرگ به خاطر مصرف بیش از حد همراه است
    استفاده این ماده موجب افسردگى،تحلیل حافظه کوتاه مدت،رفتارهاى خشن،نوسانات خلقى و همچنین آسیب جدى به سیستم ایمنى بدن مى شود. ،مصرف این ماده مخدر عوارض وخیمى مثل اختلال در گردش خون،احتمال سکته تنفسى،بیهوشى و مرگ را در پى دارد،به طورى که برخى حتى با مصرف خیلى کم این ماده،جان خود را از دست داده اند.
    وى تاکید کرد: سرخوشى،رفتارهاى غیرارادى شخصیتى،تحریک پذیرى،ترس،افسردگى،توهم،پرخاشگرى و رفتارهاى ضد اجتماعى از دیگر عوارض مصرف شیشه است.
    عوارض جسمانى مصرف شیشه :
     بدن فرد مصرف کننده احساس هیجان زدگى دارد،همراه با افزایش ضربان قلب،فشار خون و تنفس،مردمک چشم باز مى شود که این حالات مى تواند منجر به حمله قلبى یا سکته و عوارض کلیوى در فرد مصرف کننده شود.  متاسفانه نمى توانیم الگوى خاصى براى درمان اعتیاد به کراک در کشور تعریف کنیم. 
     تمرکز بسیارى از مراکز درمان اعتیاد در کشور بر موضوع درمان اعتیاد به کراک است که 26درصد معتادان کشور را درگیر کرده و این در حالیست که مى توان گفت کمتر از یک سال پیش،تمرکز این مراکز بر روى مواد مخدر سنتى مصرفى در ایران یعنى تریاک و هروئین معطوف بود و این چرخش،لزوم افزایش سرعت ارگانهاى درگیر در امر مبارزه با اعتیاد در کشور به ویژه نهادهاى درمانى به نسبت سرعت مواد جدید اعتیادآور سخت از جمله کراک را نشان مى دهد.

    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 91080
    بازدید امروز : 9
    بازدید دیروز : 12
    ............. بایگانی.............
    خیر مقدم
    کتاب یا اینترنت ...

    ........... درباره خودم ..........
    دیده و دل
    بهار
    بار الها ،به دیدگانم آموختم که هر چیز ارزش دیدن ندارد و با دل نجوا کردم که هر چه دیده شد لایق دل بستن نیست.پس یاری ام کن تا فقط انوار الهی ات را نظارگر باشم و بر آنچه تو می پسندی دل بندم. (ببینید و دل مبندید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت)

    .......... لوگوی خودم ........
    دیده و دل
    .......لوگوی دوستان ........






















    ....... لینک دوستان .......
    بتلیجه
    پارسی گو
    دوزخیان زمین
    سری تو سرا
    پوست کلف
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    دو نیمه سیب
    ناصر اعتصامی
    MAKHo0oF gr0ups
    السلطان علی بن موسی الرضا
    کامیارحسینی
    سام دلیری
    گل نیلوفر
    ام المومنین

    سادات علوی
    منصور
    قافله شهدا

    ............آوای آشنا............

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........