سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست بدارد و محبوب همه مردمانش گرداند، و هرگز در دنیا گرفتار درویشی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد و از همراه ان امیرمؤمنان خواهد بود. این سوره، ویژه امیرمؤمنان است وکسی در آنْ شریکش نیست. [امام صادق علیه السلام]
دیده و دل
دعای امام سجاد(ع)
  • نویسنده : بهار:: 87/6/17:: 6:23 عصر
  •  

    امام سجاد (علیه السلام(
     
    سپاس خدایی را که ماه خود یعنی ماه رمضان، ماه روزه و ماه اسلام و ماه پاکیزگی و ماه آزمایش و تصفیه و ماه به پاخاستن برای نماز را یکی از این راه های احسان قرار داد. چنان ماهی که قرآن در آن نازل شده، در حالی که برای مردم چراغ رهبری به حق و نشانه های آشکاری از هدایت و تفریق میان حق و باطل است. پس برتری آن را بر سایر ماه ها - به سبب احترامهای فراوان و فضایل نمایان که برایش قرار داد - آشکار ساخت. از این رو در آن ماه، برای بزرگ داشتن آن، چیزی را که در ماه های دیگر حلال کرده، حرام کرد و برای گرامی داشتن آن، خوردنیها و آشامیدنیها را در آن منع فرمود و برای آن، وقت آشکاری قرار داد که خدای بزرگ و ارجمند اجازه نمی دهد که پیش انداخته شود و نمی پذیرد که از آن وقت به تأخیر افتد، سپس یکی از شبهایش را بر شبهای هزار ماه برتری داد و آن را شب قدر نامید. در آن شب فرشتگان و روح، به فرمان پروردگارشان با قضای تغییرناپذیر بر آن کس از بندگان که خدا بخواهد، برای هر امری از رزق و اجل و امور دیگر فرود می آیند، و آن شب سلامتی است که برکتش تا سپیده دم دائم است.
    خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست و ما را به شناسایی فضل این ماه و بزرگ داشتن حرمت آن، و خودداری از آنچه در آن منع کرده ای ملهم ساز، و به روزه داشتن آن بوسیله نگه داشتن اعضا از گناهانت و بکار بردن آنها - در آن ماه - به آنچه تورا خشنود سازد، یاری ده. تا با گوشهای خود سخن لغوی ننیوشیم و با چشمهامان به طرف لهوی نشتابیم و دستهامان را به حرامی نگشائیم و گامهامان را در امر ممنوعی پیش نگذاریم تا شکمهامان غیر آنچه حلال ساخته ای در خود جای ندهد و زبانهامان جز به آنچه تو حدیث کرده ای گویا نشود و جز در کاری که به ثواب تو نزدیک سازد زحمت نکشیم و جز آنچه از عقاب تو نگاه دارد فرا نگیریم، آنگاه همه آن اعمال ما را از ریاکاران، و سمعه پیشگان بپیرای، بطوری که احدی غیر از تورا در آن شریک نگردانیم و جز تو، در آن، مرادی نداشته باشیم.

    صحیفه سجادیه، دعای44


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 91084
    بازدید امروز : 13
    بازدید دیروز : 12
    ............. بایگانی.............
    خیر مقدم
    کتاب یا اینترنت ...

    ........... درباره خودم ..........
    دیده و دل
    بهار
    بار الها ،به دیدگانم آموختم که هر چیز ارزش دیدن ندارد و با دل نجوا کردم که هر چه دیده شد لایق دل بستن نیست.پس یاری ام کن تا فقط انوار الهی ات را نظارگر باشم و بر آنچه تو می پسندی دل بندم. (ببینید و دل مبندید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت)

    .......... لوگوی خودم ........
    دیده و دل
    .......لوگوی دوستان ........






















    ....... لینک دوستان .......
    بتلیجه
    پارسی گو
    دوزخیان زمین
    سری تو سرا
    پوست کلف
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    دو نیمه سیب
    ناصر اعتصامی
    MAKHo0oF gr0ups
    السلطان علی بن موسی الرضا
    کامیارحسینی
    سام دلیری
    گل نیلوفر
    ام المومنین

    سادات علوی
    منصور
    قافله شهدا

    ............آوای آشنا............

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........